dinsdag 6 december 2011

Damesruzie

Het is weer kortetreindag, dat zorgt voor een hoop stress bij de passagiers want ze willen natuurlijk allemaal zitten straks. Bij de deuren staan ze al te popelen om in te stappen, gelukkig mogen de mensen nog wel eerst uitstappen al krijgen ze maar een minigangetje om doorheen te lopen. Als dan de wagon leeg is propt iedereen zich naar binnen en gaat zo snel mogelijk zitten. Zelf wil ik naast een dame gaan zitten maar deze laat snel weten dat de plek bezet is voor een vriendin die in Rotterdam zou instappen, ze gaan samen een dagje weg. Leuk toch? Ik ga op een andere plek zitten en zet de laptop aan om de krant te lezen.
De dame naast me moet een paar keer zeggen dat het plekje gereserveerd is voor haar vriendin die blijkbaar in een andere wagon druk aan het zoeken is. De dame kijkt om zich heen, duidelijk aan het zoeken. Opeens roept een vrouw een stuk verderop in het gangpad: U bent wel asociaal bezig hoor, achterlijk gedoe om een plek vrij te houden! Ze komt naar de dame toe en zegt: Sorry hoor, maar ik ga toch echt zitten, ik pik dit asociale gedoe niet! Het is mogelijk om in deze trein te reserveren. Ze wurmt zicht ertussen en gaat boos zitten. De dame zegt daarop: Ik wens u een prettige dag. Dat was nou net niet wat de vrouw wilde horen dus die begint weer te mopperen over haar asociale gedrag waarop de dame zegt: Ach wijf, hou toch je bek! 
Wel een apart fenomeen, bekakte dames die zitten te schelden naar elkaar. Ik elk van ons schuilt blijkbaar een beetje ordinair gedrag. Op en of andere manier past dat niet, maar ja leeftijd zegt niets over boze emoties natuurlijk. De vriendin van de dame komt intussen aan de wachtende vriendin roept: Ik heb al gezellig reisgezelschap naast me. Vriendin druipt af en gaat elders zitten en even later gaan ze samen elders zitten. Blijft jammer dat ruzies door zulke kleinigheden kunnen ontstaan.............
Ondertussen klinkt uit de luidspreker van de trein: Dames en Heren over enkele minuten station Dordecht. Met vier minuten vertraging door toedoen van een schaap op de rails. Station Dordrecht , u kunt hier overstappen op de trein naar Geldermalsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten