dinsdag 13 september 2011

Lekker wandelen


13 September 2011

Ik kreeg een brief van de NS, aan mij persoonlijk gericht. In rap tempo scheur ik het open, het moet wel heel belangrijk zijn. Er zit een brief in waarin ze mij bedanken voor het afsluiten van een abonnement en als dank krijg ik een kortingsbon voor een broodje en.......één gratis kop koffie! Ik ga op deze dag dan ook op tijd de deur uit om die koffie te incasseren. Ben natuurlijk wel een echte Nederlander, als het gratis sta ik vooraan in de rij ;).
Terwijl ik vanuit mijn tenen geniet van de koffie blik ik terug op eergisteren. Ik was met mijn dochter in Almere bij de Elite Model Look en voordat ze aan de beurt was ging ik even bij de catwalk spieken hoe het er aan toe ging. Er staan 8 meisjes op een rijtje en om de beurt moeten ze de catwalk op om zichzelf te presenteren. Naast het podium staat een jongen, zie ik dat goed? Het is de zeldzame verschijning uit de trein! Dat is wel heel toevallig, mijn ogen zijn dankbaar, twee keer hetzelfde cadeautje. Ik ben zeker heel braaf geweest en dit is dan mijn beloning. Ik ga terug naar mijn dochter en gedraag me als een maffe tiener als ik haar vertel wat ik heb gezien. Even later gaat zij checken of hij echt zo mooi is als ik beweer en als ze terug komt zegt ze: Ok mam, hij is inderdaad knap! het is een mengelmoes van Orlando Bloom en Sascha Visser. Hebben jullie ook een idee wat je voor je moet zien. Pffft ik zou hier bijna en foto plaatsen om te delen, maar dat voelt toch als privacy schending.
De volgende ronde hebben we niet gehaald trouwens, maar dat boeit niet want de dag was zo al leuk genoeg.   

Ok terug naar de dag van vandaag. In het park in Breda zie ik een ouder echtpaar dat met hun kleinkind aan het wandelen is. Ik denk een kleindochter want de kinderwagen is knalroze. Het is aandoenlijk om te zien, vooral als opa af en toe een liefdevolle blik in de wagen werpt. Af en toe geeft hij oma een knipoog om te laten zien hoe gelukkig hij met zijn kleinkind is. Oma kijkt vertederd terug en na een stukje lopen gaan ze samen op een bankje zitten en oma haalt kleindochter uit de wagen. Het is een klein hoopje, wit, harig, heeft vier pootjes en het kwispelt vrolijk met de staart! Als het op de grond gezet wordt gaat het hard rennen en laat overal een geurtje achter. Dus toch geen kleindochter want hij licht bij elke struik een poot op. Na twee minuten rennen moet het weer terug in de wagen en gaat de wandeling verder. Ik sta paf en kan maar niet verzinnen waarom je een gezonde hond in een wagen zou vervoeren. Een jonge pup? ok, die mogen niet ver lopen, een bejaarde hond? ok, die kan misschien niet lopen. Maar een gezonde spring in het veld? En hoe noem je zo'n wagen dan? Een VVV? Viervoetervervoer? Wat zou zo'n hondje denken? Ga zelf onder die lampenkap liggen en laat mij lekker tegen de bomen pissen? Bij de eerst volgende wandeling neem ik mijn kans waar en ga ik er vandoor, liever de hongerdood dan wandelen in een kinderwagen, roze nog wel.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten